workshop succesvol bloggen voor advocaten & JURISTEN  
​​20 ​december 2018 (4 PO-punten)

Wilt ​u starten met bloggen om ​uw praktijk uit te bouwen, maar weet ​u niet precies hoe ​u moet beginnen? Of bent ​u al gestart maar levert het nog niet het gewenste resultaat? Dan is dit het moment om ​uw blog- en marketingskills te ontwikkelen.

​Bloggen is een ideale manier om jezelf te onderscheiden​ in de markt. ​Iedereen kan ​binnen zijn ​specialisme zichtbaar worden ​met de ​technieken die ervaren journalist, blogger en marketeer (mr.) ​Jan-​Hein Strop aanreikt.  

En nee, daar heb je geen ​groot marketingbudget voor nodig of ​een enorme tijdsinspanning.    

​Door te schrijven​ vanuit het perspectief van uw doelgroep​ profileert u zich ​effectief als een specialist en bovendien als iemand die de problemen van zijn klanten begrijpt. ​Zo ontstaan nieuwe, duurzame relaties.

Goed geschreven artikelen worden ​beloond met externe links, meer shares op social media en een lange leestijd. Daarmee klim je naar een toppositie in Google. ​Wij leren u de beginselen van search engine optimization (SEO) door gebruik van de juiste zoekwoorden.

Er is slechts plek voor ​acht deelnemers, ​zodat we persoonlijke aandacht kunnen garanderen: ​u krijgt individuele feed back op ​uw bestaande publicaties, waardoor ​u snel meer lezers krijgt.

DEZE WORKSHOP GAAT OVER:

  • ​Feed back: analyse van uw recente blogs
  • Doel​groep​: voor wie schrijf ik? Hoe maak ik dat duidelijk?
  • Strategie: hoe kom je aan onderwerpen?
  • ​Juridisch nieuws: hoe schrijf ik zinvol naar aanleiding van uitspraken en nieuwe wetgeving?
  • Toegankelijkheid: hoe vertaal ik juridische kennis in content voor leken?
  • Structuur: hoe bouw je een blog op? Hoe schrijf je een intro die lezers naar binnen trekt?  
  • ​Case studies: voorbeelden van geslaagde en minder geslaagde blogs
  • Content distributie: hoe bereik ik de doelgroep?
  • SEO: wat scoort in Google? Hoe kies ik zoekwoorden?

NA DEZE WORKSHOP BENT U ​IN STAAT OM:

  • ​Kansen te ontdekken om uw praktijk uit te bouwen
  • Gerichter te schrijven voor uw doelgroep
  • Sneller tot resultaat te komen
  • Uw artikelen beter geschikt te maken voor vindbaarheid in Google
  • Uw on line zichtbaarheid te vergroten
  • Meer lezers en dus meer omzet te genereren met uw blog.

​OPLEIDINGSPUNTEN

Deze workshop voldoet aan de in artikel 4 Regeling Vakbekwaamheid gestelde criteria. Aan de deelnemende advocaat kunnen ​vier opleidingspunten in het kader van de PO worden toegekend. Na de workshop wordt een bewijs van deelname verstrekt.

​Locatie, DUUR en k​osten

Datum: ​​​​​​20 ​december 2018
Tijd: 13.00 – 17.00 uur
Locatie: ​​Kromme Waal 9 Amsterdam (nabij Centraal Station)
4 PO punten
Max. 8 deelnemers

Kosten: €295 (ex btw). Wie zich aanmeldt voor ​1 ​​december ontvangt een vroegboekkorting van €​25.

​Deze training is ook in-house te boeken, zie hier voor meer info.​

Boekingen

Neem voor meer informatie contact op met Jan-Hein Strop:
085-3033725 of 06-19675575 / janhein@legaldutch.nl​

deze workshop wordt gegeven door

Mr. Jan-Hein Strop is legal content marketeer. Met zijn langdurige ervaring als journalist (ex-FD) en juridische achtergrond, helpt hij advocaten nieuwe business te genereren met content marketing: effectief geschreven publicaties die de doelgroep raken en scoren in Google. Hij weet hoe je de juridische actualiteit kan "vertalen" in content die klanten aantrekt. Bekijk zijn​ profiel op Linkedin.

wat advocaten van deze workshop vinden

Jan-Hein weet hoe je juridische inhoud aantrekkelijk en begrijpelijk kunt verpakken. En hij kan het nog overbrengen ook! Zijn blogcursus, gegeven met humor, confrontatie en aanstekelijk enthousiasme, maakte mij vertrouwd met een heel andere stijl van schrijven. Strop is top!”

​Harm​ Jan Tulp
Partner,
​Yspeert Advocaten


Op het gebied van content marketing heeft Jan-Hein kennis van zaken. Die kennis kan hij ook goed overbrengen aan anderen. Op enthousiaste en goed te volgen wijze weet Jan-Hein advocaten en juristen het nut en de noodzaak van relevante publicaties uit te leggen. Daarbij geeft Jan-Hein cursisten een flinke gereedschapskist mee om die relevante publicaties te kunnen bedenken en uitvoeren."

​Dennis Reynders
Partner,
​Advocaten van ​Van Riet


Het enthousiasme van Jan-Hein voor het maken van goede content die veel gelezen wordt, werkt aanstekelijk. De workshop (bloggen) die hij geeft is een aanrader. Veel geleerd en veel lol gehad

​Marjolein Driessen
Partner,
​​Legal​Tree


Jan-Hein combineert op prettige wijze in zich de goede eigenschappen van de onderzoeksjournalist die echt wil weten hoe het zit, en van de adviseur die uitlegt hoe boodschappen doeltreffend worden. Zijn presentatie op ons kantoor heeft veel mensen op een goede manier aan het denken gezet. Zijn begeleiding van individuele advocaten heeft hen daadwerkelijk op weg geholpen naar effectieve inhoudelijke communicatie.

​Georg van Daal
Partner,
​Ekelmans & Meijer


De cursus van Jan-Hein is een echte eye-opener. Op een confronterende maar doordachte en speelse wijze toont Jan-Hein aan dat de traditionele wijze van bloggen door advocaten de doelgroep niet aanspreekt. Met enkele treffende voorbeelden en oefeningen geeft Jan-Hein een workshop met meerwaarde.

​​Uri Aloni
Partner,
​BWK Partners in ​Law

​Wat een fijne cursus gaf Jan-Hein op ons kantoor! Het was heel inspirerend en ook nog eens heel compleet, door ook aandacht te besteden aan SEO. Met treffende voorbeelden liet hij ons zelf (in) zien welke gevolgen een keuze in een artikel kan hebben. Niet alleen de al doorgewinterde column schrijvers maar juist ook de " starters" werden door Jan-Hein gemotiveerd.

​Els Doornheim
Partner,
​De Vos & Partners

Over LegalDutch
LegalDutch is het digitale marketingbureau voor advocaten die willen uitblinken in hun niche.