Klanten en Cases

Wij zijn bevlogen en praten graag over ons vak, maar leuker is het om te zien wat we doen

Content Marketing Training 

De advocaten van Ploum kregen een intensieve training om effectiever te schrijven voor hun doelgroep. 

Workshop SEO en klantgericht schrijven

Aan de hand van praktijkvoorbeelden leerden de advocaten van LegalTree hoe zij in de huid kunnen kruipen van hun doelgroep en hoe zij juridische expertise kunnen vertalen naar informatieve content die nieuwe en bestaande klanten graag lezen. 

Marjolein Driessen, partner bij Legaltree:

"Het enthousiasme van Jan-Hein voor het maken van goede content die veel gelezen wordt, werkt aanstekelijk. De workshop (bloggen) die hij geeft is een aanrader. Veel geleerd en veel lol gehad". 

SEO voor BirdBuzz-platform 

Bij Bird & Bird gaven we een workshop Acquisitieschrijven en hebben we best practices van SEO toegepast op het BirdBuzz-platform.

Content Strategie & Redigeren

Voor Ekelmans & Meijer advocaten ontwikkelden we een strategisch (content)marketing plan en trainden we medewerkers op het gebied van acquisitie- en schrijfvaardigheden.eden.  

Georg van Daal, partner bij Ekelmans & Meijer Advocaten:

"Jan-Hein combineert op prettige wijze in zich de goede eigenschappen van de onderzoeksjournalist die echt wil weten hoe het zit, en van de adviseur die uitlegt hoe boodschappen doeltreffend worden. Zijn presentatie op ons kantoor heeft veel mensen op een goede manier aan het denken gezet. Zijn begeleiding van individuele advocaten heeft hen daadwerkelijk op weg geholpen naar effectieve inhoudelijke communicatie". 

Effectief Juridisch Schrijven & Strategie

Daisy van Riemsdijk, Business Development Manager Taylor Wessing Nederland:

"Tijdens de workshop “Effectief Juridisch Schrijven” gegeven door Jan-Hein, is het ons duidelijk geworden dat het verspreiden van de kennis en expertise van onze juristen, dé manier is om Taylor Wessing te profileren als aangewezen vertrouwenspartner voor onze cliënten en het bedrijfsleven. De juristen van de verschillende rechtsgebieden die de workshop volgden, zijn erg getriggerd en gaan vol enthousiasme aan de slag met de opgedane knowhow die Jan-Hein op een verfrissende wijze heeft kunnen overbrengen. Door Jan-Hein’s ervaring als zowel jurist en journalist - naast zijn kennis op gebied van content marketing, - fungeerde hij als een geschikte sparringpartner voor de deelnemers. Centraal stond, dat niet alleen het schrijven van een engagerend stuk voor een bewuste doelgroep, maar ook het op de juiste manier verspreiden van dat stuk in de digitale wereld van nu, alle verschil kan maken. Veel dank Jan Hein, namens het team van Taylor Wessing Nederland".

Bouw Website Pro Bono Club

Samen met het Amsterdamse advocatenkantoor Rutgers & Posch en notariskantoor Schut van de Ven richtte LegalDutch de Pro Bono Club op. Een netwerk van geëngageerde advocaten die zich pro bono inzetten voor maatschappelijke organisaties die hun hulp goed kunnen gebruiken. Inmiddels zijn tientallen vooraanstaande advocatenkantoren aangesloten bij de Pro Bono Club. LegalDutch ontwikkelde de website en is verantwoordelijk voor het onderhoud van het platform.


Ontwikkeling Term Sheet Generator 

LegalDutch for Lawyers ontwikkelde voor LXA The Law Firm een termsheet generator speciaal voor angel investors en snelgroeiende start-ups. 

​Antony Jonkman, partner LXA The Law Firm: 

​Wij zijn bijzonder blij met de termsheet generator die onze partner LegalDutch (wat ons betreft dé koploper op legal tech gebied) voor ons maakte. De tool stelt de gebruiker in staat om binnen enkele minuten zelf een venture capital transactie termsheet te maken die zich kan meten met het maatwerk van de traditionele advocatuur. Gebruikers zijn enorm te spreken over deze gebruiksvriendelijke innovatie die kosten voorkomt en efficiency biedt. Spread the word!

Wij werken ook voor